Thursday, October 16, 2008

Dream



I had a scary dream recently. I thought of sharing this dream only to my best friend (Alip) but she advised me to share it to others especially to the people out there, as she believes that this dream was from God and there is a message He wants us to know. So I made up my mind and I am glad I can share this to you.

On the night of October 6th, I dreamt I was watching the TV3 news around 8pm. It was about an incident that happened in China. A great disaster had happened and everyone was panic. Fear was everywhere as there were continuous explosion at the cemetery area. The graves were open and death body were taken up to the skies. It was clearly shown in the news.

A few seconds later I heard a screaming and yelling sound. Seems like people were looking and searching for their family members and relatives. Then I realized the incident that was reported happened in China actually happened at where I was. I thought that was the day, the ‘resurrection’ day. The Christians were missing, I believed has been resurrected but still some of them were left behind. The scariest part was I am one among those who were left. I felt sad and fear overfilled me. I started regretting my past and for not being fully dedicated to God.

After the resurrection day, I saw a lot of peoples were left on earth. They come from all community. The saddest part was some of them are my friends and church mates. They cried, lift up their praises and worshiping Him hoping for another chance but everything was too late.

This was the scariest dream I ever had. I hope this dream can be a testimony that will encourage each one of us to be more prepared for God. I strongly believed it is a message from GOD and He purposely gave me this dream to remind me personally but I felt that GOD wants me to share this to as many peoples as possible. I am truly blessed to have a friend who urges me to share this to you so that we can learn something from it. Do not let our life, our loves one and family members left behind when Jesus come for the second time.

God bless.




Saya ingin berkongsi tentang mimpi saya baru-baru ini. Mimpi ini sangat menakutkan saya dan pada mulanya, saya cuma ingin kongsikan mimpi ini kepada teman baik saya (Alip) tapi dia menasihatkan saya bahawa mimpi ini adalah mesej dari Tuhan khusus untuk saya dan perlu dikongsikan kepada orang lain. Justeru itu saya berharap agar melalui kesaksian mimpi ini kita sebagai anak-anak Tuhan yang mengenal serta belum mengenal Tuhan supaya bersiap sedia menyambut kedatangan Anak-Nya yang kedua kalinya.

Pada malam 6 Oct, saya bermimpi bahawa saya sedang menonton berita perdana di TV3 sekitar jam 8 malam. Pemberita itu sedang membacakan berita tentang orang-orang di China yang gempar dan huru-hara serta berada dalam ketakutan apabila mendapati bahawa kawasan-kawasan perkuburan terjadi letupan yang berterusan. Ada banyak kuburan meletup dan mayat yang di dalamnya dibangkitkan dan terangkat ke langit. Ketika pemberita itu sedang membacakan berita ini, mereka menunjukkan visual keadaan huru-hara yang sedang berlaku di sana.

Beberapa saat kemudian saya terdengar suara orang-orang menangis sebab ada di kalangan mereka kehilangan ahli keluarga. Kemudian saya menyedari bahawa berita yang dilaporkan di China rupanya terjadi di tempat saya berada. Saya berfikir bahawa hari itu adalah hari pengangkatan. Ada ramai anak-anak Tuhan yang diangkat dan ada juga yang tidak. Apa yang paling menakutkan saya ialah, saya telah tergolong di kalangan orang-orang yang tidak diangkat. Saya berasa sedih, ketakutan dan sangat menyesal apabila mengingatkan kembali kehidupan dan masa lalu saya di hadapan Tuhan.

Apabila hari pengangkatan itu selesai, saya melihat ada ramai yang tidak diangkat dan tertinggal di bumi. Mereka semua datang dari pelbagai lapisan masyarakat, seperti artis-artis, golongan professional, orang biasa dan apa yang paling menyedihkan saya juga ialah ada segelintir daripada mereka yang beribadah di gereja saya sendiri. Ramai yang menangis, menyesal dan mengharapkan peluang yang kedua. Mereka mau menyanyi, memuji dan menyembah Tuhan tapi semuanya sudah terlambat.

Saya harap kesaksian mimpi ini boleh mendorong kita supaya kita mempersiapkan diri kita di hadapan Tuhan. Mungkin Tuhan sengaja memberikan mimpi ini kepada saya dan untuk mengingatkan saya secara peribadi tetapi saya juga merasakan desakan supaya mengongsikan mimpi ini kepada seberapa ramai jiwa yang boleh. Jangan biarkan kita dan keluarga kita ketinggalan ketika Tuhan datang.

Tuhan memberkati.



Thanks once again to my best friends Alip and Joy who have been doing a great job on helping to do the translation part..














1 comment:

dsoulkeeper said...

thatz so scary..i guess the msg frm ur dream is God wants us to repent from all the sins we have committed.,n also the end of time is near..